Powstaje młodsza siostra ,,Łuczniczki’’

Odkąd Bydgoszcz została wytypowana na jedno z miast-gospodarzy siatkarskich Mistrzostw Świata, wiadomo było, że aby spełnić wszystkie postawione jej wymagania, będzie musiała postawić halę rozgrzewkową. Ta od kwietnia 2013 roku rośnie w oczach mieszkańców znad Brdy.


Członkinie Koła Młodych PZITB (źródło: własne)

Wizyta koła młodej kadry

W czwartek 13 marca o godzinie 12 odwiedziliśmy plac budowy inwestycji, której finalizacja zaplanowana jest na tegoroczne lato. Korzystając z wiedzy kierownika budowy Adama Olejniczaka, poznaliśmy kulisy prowadzonych prac oraz planowane terminy zakończenia poszczególnych etapów realizacji projektu.

Po wejściu do środka naszym oczom ukazała się instalacja ciągu wentylacyjnego, której zadaniem jest dostarczanie świeżego powietrza do wnętrza budynku. Razem z sufitem podwieszanym stanowią jedne z najbardziej pracochłonnych czynności z jakimi muszą się zmierzyć robotnicy. Zakończenie obu robót planowane jest na czerwiec.

Roboty nad instalacją ciągu wentylacyjnego potrwają do czerwca (źródło: własne)

Zainteresowała nas konstrukcja dachu podtrzymywana przez cztery pylony nawiązujące kształtem do sąsiedniego obiektu. Połać dachowa posiada 14 wpustów dachowych grawitacyjnego odwadniania. Jak zapewnił nas przewodnik na 3 tys. m² zadaszenia wystarczyłoby jedynie 8-10 wlotów.

Do tej pory większość z nas nie miała pojęcia o istnieniu maszyn, które zobaczyliśmy wchodząc na trybuny. Na płycie boiska pracowały zacieraczki służące do szlifowania i wygładzania posadzek betonowych. Wszystko po to, aby pole do gry było idealnie równe, pozbawione wszelkich nierówności. Były one obsługiwane przez robotników wyraźnie zadowolonych z powierzonych im prac. Kto by się nie cieszył z godzin spędzonych na zabawie przypominającej jazdę samochodzikami w parku rozrywki?


Płyta boiska szlifowana i wygładzana przy pomocy maszyn (źródło: własne)

Kiedy kierowaliśmy się ku wyjściu z hali, przez szyby zobaczyliśmy powstający parking. Oprócz miejsc przeznaczonych dla autokarów, będzie on liczył jedynie 8 stanowisk dla aut osobowych. Jedynie 8, ponieważ funkcję postoju dla samochodów kibiców nadal ma pełnić parking powstały w 2002 roku.

Na koniec, kierownik budowy Adam Olejniczak zaskoczył nas prowadząc podziemnym łącznikiem. Nad naszymi głowami znajdował się pół metrowy strop składający się z 20-to centymetrowej płyty obciążającej oraz droga, po której bez przeszkód poruszały się załadowane materiałami budowlanymi ciężarówki.  W powstającej hali zawodnicy będą mogli przeprowadzić rozgrzewkę, a następnie krytym przejściem udać się do sąsiedniej, większej hali bezpośrednio przed rozpoczęciem spotkania.


Wyjście z łącznika znajdujące się w obiekcie zbudowanym w 2002r. (źródło: własne)

Póki co strasząca swoim wyglądem ,,Łuczniczka 2’’, całkowicie zmieni swoje oblicze w maju, kiedy prace nad elewacją nawiązującą wyglądem do sąsiedniego obiektu, zostaną ukończone.

Jaka będzie ,,Łuczniczka 2’’?

Z całą pewnością jej wielofunkcyjność spowoduje, że nie zostanie ona zapomniana po MŚ, a miasto nie będzie musiało dokładać do jej utrzymania.  Płyta boiska o wymiarach 22 na 44 m jest przeznaczona nie tylko do organizowania wydarzeń sportowych, ale również koncertów, targów i innych imprez masowych.

Hala sportowo-widowiskowa Łuczniczka. Projekt: Drejza Design (źródło: http://architektura.muratorplus.pl)

Obiekt wznoszony za 28 mln zł będzie wyposażony w pomieszczenia odnowy biologicznej, część administracyjną dla klubów sportowych oraz szatnie dla zawodników. Hala będzie mieć 8500 m² powierzchni, a na krzesełkach będzie mogło usiąść 1479 kibiców. Możliwość oddzielenia jednej z trzech trybun od pozostałych (prowadzą do niej dwa osobne wejścia), ułatwia odseparowanie kibiców obu drużyn, co jest dużym atutem, jeżeli chodzi o bezpieczeństwo.


 Autor wpisu: Karol Michałkiewicz