W dniach 9-11 maja 2014 r. w Hali Łuczniczka odbyły się Międzynarodowe Targi Budownictwa i Instalacji oraz wykończenia wnętrz GRYF-BUD. Trzy dni poświęcone energii odnawialnej oraz budownictwu pasywnemu były nie lada gratką dla osób zainteresowanych nowoczesnymi rozwiązaniami. Członkowie Koła Młodych PZITB O. Bydgoszcz skorzystali z okazji i sprawdzili co nowego dzieje się w branży.
Logo Gryf-Bud (źródło: http://www.targi-pom.com.pl)
Forum budownictwa pasywnego
W sobotę o godz. 11:00 rozpoczęto konferencję poświęconą budownictwu pasywnemu. Pierwsza prelekcja dotyczyła innowacyjnych budynków oraz kosztów ich budowy. Młodzi inżynierowie dotarli z opóźnieniem na targi dlatego nie udali się na wykład. Nie tracili jednak czasu, ale spożytkowali go na rozmowy oraz nawiązywanie kontaktów z wystawcami. Pół godziny później budowlańcy dotarli na wykład, w trakcie którego Wiesława Stempel z Polskiego Instytutu Budownictwa Pasywnego opowiadała o efektywnosci energetycznej budynków. W południe przedstawiciele Koła Młodych PZITB O. Bydgoszcz udali się na spotkanie z Agnieszką Figielek, Certyfikowanym Europejskim Planistą Budownictwa Pasywnego, która przedstawiła rolę architekta w procesie projektowania budynków.
Agnieszka Figielek opowiada o projekcie budynku pasywnego (źródło: własne)
Kolorowe jarmarki, czyli kogo spotkaliśmy na targach…
Zdecydowaną większość hali targowej zajmowali przedstawiciele firm propagujących rozwiązania z wykorzystaniem energii odnawialnej. Oprócz nich można było spotkać klasyki wśród wystawców- przedstawicieli firmy YTONG, wykonawców szalunków traconych oraz dekarzy. Duże zainteresowani wśród zwiedzających wzbudzała wizualizacja obiektu powstającego przy Zespole Szkół Mechanicznych w Bydgoszczy. Centrum Demonstracyjne Energetyki Odnawialnej będzie dostępne dla zwiedzających od września 2014 roku.
Gadżety- bez nich targi nie odbędą się
Targi branżowe są idealną okazją dla inwestorów do zapoznania się z nowoczesnymi technologiami lub wyrobami budowlanymi. Wystawcy znajdują tutaj jedną z najlepszych form promocji, czyli bezpośredni kontakt z potencjalnymi klientami. Natomiast studenci budownictwa „obławiają” się w darmowe gadżety- długopisy, smycze, notesy. Zgodnie z zasadą, że dobre maniery wynosi się z domu, dialogiem zdobyliśmy serca wystawców, którzy obdarowali nas ulotkami. 😉
„Targowe zdobycze” (źródło: własne)
Autor wpisu: Anna Żmuda